Oprichtingsverhaal
Californië, VS
Hoe vind je het juiste motief voor een tatoeage?
Alles begon tijdens een semester in het buitenland toen Melvyn een tatoeage wilde laten zetten, maar hij niet goed wist welke plek en welk motief hij moest kiezen.
Hij zocht naar een natuurlijke mogelijkheid voor een tatoeage-test en vond na intensief onderzoek informatie over een geheimzinnige vrucht die oorspronkelijk uit de jungle komt.
Direct uit de jungle
Jagua Vrucht
Geïnspireerd door de cultuur van start-ups in Californië en onder de indruk van de jagua vrucht, begon hij erover na te denken om de vrucht naar Europa te brengen.
Aan de universiteit schreef hij zijn eerste businessplan en haalde Michi aan boord.
Terug in Duitsland
We gingen gelijk aan de slag.
De eerste stap was om de natuurlijke inkt van Inkster te ontwikkelen. We hebben alle benodigde grondstoffen bij elkaar gezocht en honderden verschillende samenstellingen voor onze inkt uitgeprobeerd, om de best mogelijke tatoeage-ervaring te creëren voor jou.
Kun je raden welk monster het beste was?
Neem eens een kijkje
Inkster goes Instagram
We startten een account op Instagram en deelden beelden van minimalistische, kleine tatoeages die ons bevielen.
Na een paar maanden hadden we duizenden volgers en konden we waardevolle contacten met geweldige tatoeage-artiesten* aanknopen, die onze ontwerpen creëerden.
Het Hoofdkwartier
De studentenkamer van Melvyn
Voordat de universiteit ons een bureau aanbood, hebben we de meeste prototypen en materiaalmonsters in de studentenkamer van Melvyn gemaakt.
En hoewel de kamer daarvoor veel te klein was, konden we er goede resultaten behalen.
Eerste pogingen
Met vrienden!
Onze vrienden hebben ons bij het testen van de eerste tatoeages ondersteund en hadden er altijd een hoop plezier mee.
De typische vraag was:
"Wie wil er een tatoeage hebben?"
Knutseluurtjes
Het eerste ontwerp van de tube
Soms moet je simpelweg beginnen met knutselen om een betere visie op dingen te krijgen.
Zo hebben wij dat ook gedaan bij onze ontwerpen voor de tubes en we konden alles naar onze visie creëren. Alles in het zwart heeft ons simpelweg overtuigd en onze eerste klanten* ook.
Gelukkig en trots
Competitie voor oprichters
In het jaar 2020 hebben we een competitie voor oprichters gewonnen, werden we gesponsord door de universiteit en hebben we een subsidie voor de oprichting gekregen, wat ons ongelofelijk trots maakt
Met dit vertrouwen hebben we in juni 2021 onze webshop gelanceerd en ons eerste product verkocht. Er zouden nog vele duizenden volgen.
We groeien!
Het team van Inkster
Samen kom je verder. Sinds het einde van 2021 zijn we niet meer met z'n tweeën, maar hebben we ons team uitgebreid tot acht personen.
Of het nu gaat om marketing voor sociale media, ontwerpen voor nieuwe tatoeages of productontwikkeling. Samen hebben we grote plannen en zijn we altijd op zoek naar nieuwe mensen die bij ons team willen horen.
Revolutionair
Onze nieuwe technologie
Verfijndere lijnen, snellere aanbrenging en geen wachttijd meer. Wij hebben ons product steeds verder ontwikkeld en wilden het zo makkelijk mogelijk maken.
We worden elke dag beter en willen met Inkster iets heel bijzonders neerzetten.
Doe je mee?